24/7 online 24/7 online Snelle levering Snelle levering Niet goed geld terug Niet goed geld terug Save Veilig betalen
Nederlands English Deutsch
ma-vr 08.30-17.30, za 09.00-12.00

Garantie & Defecten

Garantietermijn

Wettelijke garantie
Wanneer u een product bij ons koopt heeft u ten alle tijde, mits u het product normaal gebruikt, recht op een goed product. Mocht een product niet aan uw verwachtingen voldoen dan zullen wij de garantiebepalingen uit het Burgerlijk Wetboek onverkort tegenover u nakomen. Wij verzoeken u om binnen twee maanden na ontdekking van het gebrek contact met ons op te nemen.

Na uw mededeling onderzoeken wij of we het gebrek eenvoudig kunnen herstellen of dat we het product en/of de defecte onderdelen kunnen vervangen. Mocht dit in zijn geheel, of op de korte termijn, niet mogelijk zijn dan bieden wij u de mogelijkheid de overeenkomst te ontbinden. U krijgt dan (een gedeelte van) de aankoopprijs van ons terug.

Aanvullende fabrieksgarantie
Op sommige van onze producten geeft de fabrikant extra garantie. Wilt u meer informatie over deze garantie en wat deze inhoudt stuur ons dan een mail en wij laten u dan per omgaand weten welke aanvullende garantie er is voor de desbetreffende fabrikant.
Deze garantie geldt uiteraard onverminderd bovenop de wettelijke garantiebepalingen die wij tegenover u moeten nakomen, zoals hierboven beschreven. Wij raden u daarom ten alle tijde aan in het geval van een gebrek eerst met ons contact op te nemen. Wij zorgen ervoor dat de reparatie van het prodcut op de juiste manier verloopt.

Garantie gebruikte onderdelen

Deze extra garantie geldt uiteraard onverminderd bovenop de wettelijke garantiebepalingen die wij tegenover u moeten nakomen, zoals hierboven beschreven.


Deze garantie geldt alleen voor de door ons aangeboden gebruikte onderdelen. De standaard garantie op deze onderdelen is 3 maanden.

De garantie op een motorblok en/of versnellingsbak bedraagt 3 maanden, mits deze aantoonbaar zijn vervangen door een gecertificeerde garage.

Op gereviseerde onderdelen zit, mits anders overeengekomen, 24 maand garantie.


Stappenplan garantie en defecten

Wilt u een artikel retourneren voor garantie? Neem dan telefonisch contact met ons op via 0596 57 2992.

Kosten

U kunt het artikel voor garantie naar ons opsturen. Dit kost u niets. Pakket frankeren met een pakketzegel en het bonnetje bijvoegen zodat wij dit aan u kunnen vergoeden. Japoto.nl draagt tevens de kosten van de retourzending van het gerepareerde of vervangende product.
Mocht het product, door onze fout, niet correct zijn dan zullen wij u kostenloos een vervangend exemplaar opsturen.

Afwijkende voorwaarden garantie en/of herroepingsrecht

1. Door de koper foutief/niet nodig bestelde gebruikte onderdelen kunnen in overleg met Japoto.nl retour genomen worden, mits de onderdelen in dezelfde staat verkeren als bij de levering. Op de onderdelen dient ons merkteken duidelijk aanwezig te zijn en de koper dient de originele factuur te overleggen. De koper ontvangt dan een creditnota van het aankoopbedrag. Verzendkosten worden niet vergoed" -> De consument heeft altijd het recht de bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
2. Indien Japoto.nl om welke reden dan ook gehouden is om enige schade, veroorzaakt door gebruikte onderdelen, toch te vergoeden, dan zal de schadevergoeding nooit hoger zijn dan het bedrag gelijk of kleiner dan de factuurwaarde van het product waardoor de schade is veroorzaakt.
3. Kosten gemaakt voor het in,- en uitbouwen, veranderen of wijzigen van het gebruikte product door derden worden nimmer in behandeling genomen.

 

Suggesties en klachten

Heeft u suggesties hoe wij u beter van dienst kunnen zijn? Laat het ons weten, bij voorkeur per mail. Japoto verbeterd haar dienstverlening voortdurend en stelt uw reactie daarom zeer op prijs.

Bij Japoto draait alles om tevreden klanten. Mocht u toch een slechte ervaring hebben met onze service, dan horen wij dit graag. U kunt uw klacht richten aan de afdeling Klantenservice. U krijgt altijd binnen 1 week uitsluitsel over uw klacht.
Bent u niet tevreden met het antwoord van onze klantenservice, dan kunt u uw klacht, uitsluitend schriftelijk, richten aan:

Japoto Parts B.V.
t.a.v. M.Roggen
Stadsweg 37
9917 PV Wirdum

Indien de ingediende klacht niet kan worden opgelost verwijzen we naar de website van de geschillencommissie, www.sgc.nl  of u kunt terecht bij Europese online geschillenplatform (ODR)
http://ec.europa.eu/consumers/odr/